Grupa Mickey Și Minnie

Grupa Mickey Și Minnie

"Ne jucăm, învățăm, creștem împreună!"

Grupa Mickey Și Minnie
Grupa Mickey Și Minnie
Grupa Mickey Și Minnie

Grupa Mickey și Minnie funcționează după alternativa educațională Step by step. În cadrul grupei step se crează un mediu de învățare în care potențialul copiilor poate fi amplificat, iar dezvoltarea este sănătoasă, naturală, în respect pentru unicitatea fiecărui copil.

Valorile insuflate copiilor sunt: Încrederea în sine și încrederea în propriul talent, Curiozitatea, Ascultarea, Gândirea critică, Expresia de sine, Creativitatea, Respectarea Diversității, Bucuria și Responsabilitatea.

Alternativa Step by Step pune în prim plan acceptarea și respectarea diversităţii, valori construite prin cooperare și comunicare cu familiile copiilor.

Organizarea sălii de grupă sau clasă Step by Step este un element esențial în individualizarea educației.

Tipuri de activități

O zi în această alternativă începe cu Întâlnirea de dimineaţă care porneşte cu Salutul. Copiii se așază, împreună cu cadrul didactic, în cerc pentru a se putea vedea unii pe alții.

Fiecare folosește numele persoanei căreia i se adresează. Salutul pregătește următoarea componentă a întâlnirii de dimineață, Împărtășirea cu ceilalți. Pe durata acesteia, copiii schimbă idei și construiesc subiecte de discuție. Ea reprezintă un bun prilej de dezvoltare a competențelor necesare pentru a deveni vorbitori și ascultători încrezători.

Următoarea componentă a Întâlnirii de dimineață generează coeziunea grupului prin intermediul cântecelor, jocurilor și activităților scurte. Activitatea de grup pune, de obicei, accent pe Curriculum sau pe o temă analizată la clasă. Alt moment este Calendarul zilei.

Se precizează ziua din săptămână, data, luna, anotimpul, evenimentele sociale şi personale legate de ziua respectivă, inclusiv aspectul vremii, comentariile şi întrebările. Segmentul ce încheie Întâlnirea de dimineață este reprezentat de Mesajul zilei - un mesaj conceput de educatoare pentru a introduce cunoştinţele sau deprinderile noi de achiziţionat şi de prelucrat pe centre de activităţi.

Mesajul oferă prilejul de introducere - de preferat interactiv - a noţiunilor noi şi reamintirea celor anterioare necesare introducerii celor noi, prin dirijarea întrebărilor şi abilităţilor copiilor. Împărtăşirea impresiilor, a experienţelor, stabilirea regulilor de grup se realizează la "Scaunul autorului", unde fiecare copil devine personajul principal la un moment dat.

Aici fiecare îşi prezintă rezultatele, ideile, ascultând observaţiile şi sugestiile celorlalţi. "Scaunul autorului" este locul unde începe şi se încheie ziua (dimineaţa se prezintă activităţile planificate, noutăţile; pe parcursul zilei se fac evaluările activităţilor de la centre şi în încheierea zilei se trag concluzii, se continuă evaluarea, se fac sugestii şi se împărtăşesc experienţe)

Într-o clasă Step by Step nu există materii, ci centre de activităţi, care se desfăşoară simultan.

Metodologia didactică utilizată vizează abordarea individualizată a copiilor, ținând cont de nivelul de dezvoltare al fiecăruia:

  • Centrul de Alfabetizare - cuprinde jocuri cu litere, coli de hârtie, instrumente de scris, șabloane sau ștampile cu litere, foarfece, cărți de povești, jetoane cu denumiri de obiecte. Aici copilul își dezvoltă limbajul și dobândește abilitățile necesare pentru a învăța să scrie și să citească.
  • Centrul de Matematică si jocuri manipulative - are în componență jocuri cu cifre și forme geometrice, tăblițe magnetice cu cifre, forme geometrice din lemn sau plastic, piese lego, instrumente de măsurat, zaruri, tangram, numărătoare, jetoane și diferite obiecte pe care să le numere, să le sorteze, ordoneze crescător/descrescător, să le grupeze etc. Copiii își vor dezvolta capacitatea de a grupa obiecte după anumite criterii, vor exersa număratul, vor identifica și denumi figuri geometrice, realiza șiraguri, ornamente cu anumite patternuri, își vor dezvolta motricitatea fină, capacitatea de percepție.
  • Centrul de Construcții - copiii pot realiza construcții din piese de lemn (specifice step by step), cuburi, seturi lego sau materiale neconvenționale (role de hărtie, cutii de carton, cofraje de ouă etc) . De asemenea, vor învăța să lucreze în echipă și își vor dezvolta atenția, capacitatea de concentrare, creativitatea și îndemânarea.
  • Centrul de Științe - cu ajutorul unor instrumente precum lupa, microscopul, pensetele, lamele, balanța, magneții, copiii vor învăța să realizeze un experiment, să analizeze și să compare diferite fenomene.
  • Centrul destinat jocurilor de rol - în cadrul acestui centru copiii își vor dezvolta imaginația, capacitatea de a negocia, de a rezolva conflicte, de a-și exprima emoțiile și de a le recunoaște pe ale celorlalți.
  • Centrul pentru activități artistice - este locul în care copiii desenează, pictează, modelează, cos, combină materiale pentru a realiza diferite lucrări.

Parteneriatele grupei

  • Parteneriat educațional "Puntea prieteniei între grădiniță și școală": Grădinița PP.NR.14 Arad - Școala Gimnazială Dumbrăvița/Grădinița Cu PP Dumbrăvița.
  • Proiect interșcolar-Schimb de experiență: "Povești educative cu păpușica Manuela Mică": Grădinița PP.NR.14 Arad-Grădinița PP.NR.1 Arad - Palatul Copiilor Arad.
  • Proiect de parteneriat educațional "Wear your smile" cu Clinica Dentară Premium Dental Arad, an școlar 2018-2019.
  • Proiect educative "Pompier pentru o zi", an școlar 2018-2019.
  • Parteneriat educational "Copilărie fără incidente", cu IPJ Arad, octombrie 2018-iunie 2019.
  • Parteneriat educational "Copilărie fără incidente", ediția a II-a, octombrie 2019 - iunie 2020.
  • Parteneriat educational "Permis de pieton", IPJ Arad, noiembrie 2017 - iunie 2018.
  • Procese verbale de la acțiunile parteneriatului cu IPJ Arad.
  • Acord de parteneriat între Centrul Cultural Municipal Arad, ISJ Arad, Grădinița PP.Nr.14 Arad și Bimbo Party.
  • Acord de parteneriat între Grădinița PP.Piticot Arad și Grădinița PP.Nr.14 Arad, an școlar 2018-2019.

Distribuie: