Rolul dezvoltării profesionale în cariera didactică

Rolul dezvoltării profesionale în cariera didactică

Data publicării: 17/04/2024

Scopul cadrului didactic trebuie să fie asigurarea unui învățământ de calitate. Acest lucru se poate realiza și prin studiu individual. Cadrele didactice bune fac sisteme educaționale bune, ambele fiind necesare pentru a oferi tinerilor cea mai bună pregătire pentru viața adultă ca membri activi și productivi ai societății. Conceptul de „mentor” a fost utilizat încă din antichitate, în mitologia greacă, unde reprezenta numele celui desemnat de regele Odysseus pentru a avea grijă de fiul său, în perioada în care el era plecat la război. Mentor era un bătrân din Itaca, prieten de încredere al regelui, reprezentând întruparea zeiței Atena, zeița greacă a înțelepciunii, abilităților și strategiei.

În secolele XVIII și XIX regăsim termenul „mentor” în titlurile unor cărți destinate sprijinirii tinerilor în învățarea diverselor practice ocupaționale, ca de exemplu marină, armată sau medicină. (C. Stan, 2020)

În a doua jumătate a secolului al XIX-lea, problematica mentoratului devine tot mai prezentă la nivelul societății, pentru ca în secolul XX să se regăsească în multiple domenii, inclusiv în educație.

Pentru textul complet, descărcați documentul de mai jos:

Descarcă documente

Distribuie: